Jak zaprojektować logo?

logo design

 

Loga firm są wszędzie i widzimy je niemal na każdym kroku, - idąc, jadąc, czytając, oglądając telewizję, serfując po necie. Dosłownie wszędzie. W czasach, kiedy każda firma musi mieć stronę internetową aby promować siebie i swoje produkty, zapotrzebowanie na logo jest naprawdę ogromne. A ponieważ coraz więcej firm inwestuje w logo i markę, coraz trudniejsze staje się zaprojektowanie logo, które będzie wyróżniać się na tle ogromnej konkurencji.

 

A co to jest dobre logo?

 

Idealne logo, to taki element lub zespół elementów graficznych, który w 100% obrazuje ideę firmy. Bo logo firmy to nie jakiś tam symbol graficzny, który fajnie wygląda. Ten element graficzny musi zawierać w sobie komunikat jasno przekazywany odbiorcy.
Zastanawiasz się, jak zrobić logo dla firmy X oferującej produkty Y ? Poczytaj, jak my to robimy bazując na naszym kilkuletnim doświadczeniu.

 

  1. czytamy dokładnie brief (co to jest brief?) -sprawdzamy dokładnie kim są odbiorcy firmy X, czyli kto będzie kupował produkty Y. Dowiadujemy się czym zajmuje się firma X, jaki ma pomysł na biznes i co interesującego jest w produktach Y. Na tym etapie bardzo ważne jest aby klient wypełnił brief najdokładniej, jak to możliwe, podając tyle szczegółów ile tylko może.
    Logo musi stanowić element reprezentujący ideę.

  2. szkicujemy na papierze, czyli naszą wiedzę o X i Y zamieniamy w komunikat a komunikat w symbol. Na tym etapie pozwalamy sobie na eksperymentowanie...
    Logo musi być łatwo zapamiętywalne.

  3. Zdefiniowany pomysł ze szkicu kreujemy w programie graficznym i tworzymy wektorowy element.

  4. Wyszukujemy odpowiedniej czcionki... albo tworzymy ją sami. Najczęściej skłaniamy się ku czytelnym, prostym i klasycznym lub nowoczesnym czcionkom, zawsze takim, które nie przytłaczają elementu graficznego.

  5. Dobieramy kolory. Dobre logo musi funkcjonować zarówno w biało-czarnej wersji, jak i kolorowej.

  6. sprawdzamy funkcjonalnośc na wszystkiego rodzaju mediach: matriałach drukowanych mało i wielkoformatowych, na www, na ekranie, w telefonie a także drukowane na przedmiotach typu gadżety reklamowe itd.
    Dobre logo reprezentuje profesjonalizm firmy.

  7. Pytamy naszego klienta, czy logo, które zaprojektowaliśmy wyraża ideę i wartości jego firmy?
  8. Tworzymy księgę znaku, czyli szczegółowe ZASADY jak logo ma być używane dla dobra i jednorodnego wizerunku firmy. W księdze zawarte są informacje o znaczeniu logo, kolorystyce, zastosowanym typie czcionki wraz z zalecanymi wielkościami, wolnej przestrzeni wokół logo i przykłady zastosowań logo w zależności od użytego medium (strona www, materiały drukowane, gadżety itd.)